top of page
Søk
  • Forfatterens bildeHenriettewo

Den perfekte frisøropplevelse og kalde blondfargen!

God onsdagskveld kjære dere


[Inneholder reklame]


Idag har virkelig vært en drømmedag! Jeg var nemlig så heldig å starte dagen hos Mariola Veiby Studio i Sandefjord, hvor kaffen og kokosmakronen stod klar til meg.

Mariola har over 30 års erfaring som frisør, og jeg oppdaget hun og salongen på Instagram under @mariola_veiby_studio . Jeg har i veldig mange år vært helt blond, og alltid jaktet på den perfekte kalde blondfargen. Det har da krevd mange år med bleking, tørt og slitt hår, og ofte sår hodebunn etter frisørbesøket. Derfor var jeg svært spent idag, når jeg attpåtil hadde en fem måneder lang ettervekst (med unntak av noen striper jeg tvang min kjære Lasse til å ta) og en del ammehår og ta hensyn til. Håret var dessuten veldig tørt etter sommeren.


Mariola forteller meg at mange salonger har bleking på både 8 og 9% men at hun selv alltid bruker 4,5%. Dette er mye mer skånsomt for håret, gir samme virkning og tar kun litt lenger tid. Hun tilsetter også Olaplex i blekingen, for å minimere slitasje på håret. Jeg er vant til at det både stikker og klør litt når man sitter med blekingen, men idag kjente jeg nada niks ingenting. Nydelig!


Etter jeg hadde sittet slik at blekingen hadde gitt nok effekt, var det tid for vask. Men dette var ingen vanlig opplevelse, det var nemlig en "stressless" med massasje. Altså, hvor digg!? Der kjører Mariola runde nummer to med olaplex, som en kur. Og jeg ligger da her, i en fantastisk massasjestol, med hårkur og får fantastisk hodebunnsmassasje av Lukas som også jobber der. Lyset ble dempet og med behagelig bakgrunnsmusikk var det som en liten husmorferie, For en litt sliten tobarnsmor kom det nesten en liten gledeståre, da dette var helt luksus.

Etter vask og kur satt Mariola en minicolor for å få fargen helt kald, denne var med naturlige ingredienser og lavendel. Luktet helt nydelig, og så skånsom og god mot hår og hodebunn.

Etter denne fantastiske behandlingen var det føn og krølling. Håret mitt har aldri sett så sunt og frisk ut etter bleking, kan nesten ikke tro det. Og fargen? Den er helt perfekt!!


Jeg anbefaler virkelig denne salongen på det sterkeste. Jeg har vært av den typen som gjerne drar til Oslo om jeg vet jeg blir fornøyd med service og resultatet. Så du burde virkelig ta turen til Sandefjord (midt i Sandefjord sentrum) dersom du også ønsker denne pakken med luksus når du er hos frisøren. Kaffen alltid klar, massasje, gode samtaler og atmosfære, noen som står klar med jakken din når du er ferdig, og tilogmed gir deg paraply når du skal gå og det regner. Og ikke minst, du får akkurat den fargen du ser for deg.


Her ser du før og etterbilder, SJEKK DA?! Så sykt fornøyd.





Ha en herlig kveld,


Klem H-

529 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
Innlegg: Blog2_Post
bottom of page