top of page
Søk
  • Forfatterens bildeHenriettewo

God helg, god mat, gode serietips og reportasje i avisen

Hei og god fredag -

Permisjon eller ei, fredagsfølelsen er alltid noe eget!


Siden sist har jeg vært så heldig å ha besøk av Sandefjord Blad, som laget en "Hjemme hos reportasje". Den ble deretter delt av en rekke aviser som Østlands Posten, Tønsberg blad, Fredrikstad blad, Sarpsborg blad, Telemarksavisen og flere. Så om du er abonnent av noen av disse avisene så kan du lese den på nett. Den kom også i papiravisen til både Østlands Posten og Sandefjord blad. Det er så utrolig hyggelig med alle tilbakemeldinger, meldinger og nye følgere jeg har fått etter dette. Det setter jeg så pris på. Det er hyggelig og dele litt mer om meg og vårt hjem til de som deler litt av samme interessen. Send meg en melding dersom du ønsker å lese, så kan jeg sende deg "et par" screenshots.


Helger er til for å nyte lange frokoster, god mat, og gode serier og filmer. (Iallefall etter vi ble småbarnsforeldre så er det flest av disse helgene, og det er fint.)


Tenkte derfor og tipse dere om noen gode retter og serier.


Til den lange helgefrokosten som både store og små liker:

- bananpannekaker (most banan, egg, havregryn, melk, bakepulver og litt kanel)

- arme riddere med bær/syltetøy

- eggepanne (stek bacon, tomater, kakk ønsket antall egg og inn i ovnen, deretter ønsket topping. Jeg bruker vårløk, chiliflak, avokado og urter.)

- egg, bacon og bønner



Og selvsagt må det god kaffe og juice til disse deilige frokostene.


Til middagen, til både familien og gjester:

- Taco (alltid en slager, men ekstra digg når du lager krydder, guacamole og salsa selv. Krydderet lager du en stor porsjon slik at du har flere ganger)

- Reker med godt saltbrød, aioli og en miks av dill/rødløk/sylteagurk - nam!

- Viltgryte - helt perfekt på denne tiden! (vilkjøtt, sopp, fløte, brunost, kraft) og potemos, tyttebær og rosenkål.

- Biff med saltbakte poteter, soppstuing og grønnsaker

- Hjemmelaget pizza (enkelt og gjøre til et vegetaralternativ også) Favorittpizzaen her i hus er hvit pizza med blåmuggost, spekeskinke, pinjekjerner og ruccola.

- Crispy duck (pakken fra Jacobs er gullegod! Bare kjøp vårløk, agurk og koriander)

- Dessert: fyll et fat/fjøl med sjokolade, makroner og bær eller noe annet godt. Både enkelt og noe for enhver smak.



Om du skal nyte sofaen og litt serier etterpå så kan jeg anbefale:


- Peaky blinders (action, mafia, drama)

- After Life (drama, svart humor)

- Unbelievable (drama)

- Younger (Romantisk, komedie)

- Working moms (komedie)

- The Affair (drama)

- 13 Reasons Why (drama)

- How to get away with murder (spenning)

- 18 (Ungdomsserie på Nrk)

- Exit (Ja du har vel hørt ymse om den? Men jeg synes den er verdt og se. Og dyktige norske skuespillere)


I helgen tenkte jeg og sjekke ut den nye serien på Tv2 "Godfather of Harlem", og "Breaking Bad" the movie på netflix.


Ønsker deg en herlig helg, og håper du får slappet av, ladet batteriene, og nyte god mat med noen du er glad i.


God klem H-

Foto: Celina Stamper.

136 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
Innlegg: Blog2_Post
bottom of page