top of page
Søk
  • Forfatterens bildeHenriettewo

God sommer

Hei og god sommer fine dere


Mye har skjedd siden mitt forrige innlegg, og jeg må si det var gøy og lese det på nytt. Fy søren så mye gøy jeg rakk å gjøre de siste ukene som høygravid. Hvorpå eventet jeg arrangerte med Kine og Tom (@thehome_by_nordiskehjem) og Elle-festen står på topplisten. Tusen takk igjen for alle de flotte menneskene som gjorde eventet vårt så vellykket og fint.


Etter event og Elle-fest så rakk jeg og ha noen dager med bena høyt før lillesøster valgte og komme en uke før termin. På den fine dagen søndag 17. juni merket jeg tidlig på dagen at kynnerne kjentes litt annerledes ut. Dagen gikk med litt vondter med både besøk av nabo, lage vafler med Fiona, og spise middag på brygga. Det skal sies at jeg ringte sykehuset under middagen for å si at jeg tror jeg stikker innom om ikke så lenge. (Var ikke så tøff da, men tenkte det var lurt og gi et lite pip).


På kvelden gikk mannen i seng, men jeg kjente at jeg ikke hadde roen til å legge meg. Riene kom hyppigere og kraftigere, men jeg valgte og stole på meg selv og ønsket heller ikke bomtur til sykehuset. I fem timer satt jeg i tussemørket i stuen med tente lys og jobbet meg gjennom riene med pust og gode tanker. Helt til det ikke gikk mer og vi måtte kaste oss i bilen til sykehuset. Da gikk det nøyaktig 18 minutter fra vi parkerte bilen til lille Saga kom. Hadde jeg ventet ti minutter til med å dra hjemmefra hadde det blitt fødsel i bilen, så det er jeg glad vi slapp. Det var en utrolig fin opplevelse - de timene hjemme hvor man er trygg og rolig, til fødsel på Tønsberg sykehus med flinkeste mannen og de som jobber der rundt oss. Ikke et sekund jeg følte meg redd eller usikker.


Sommerferien har vært så fin med våre to fantastiske jenter. Vi har koset oss hjemme, på hyttetur, i dyreparken, Foldvik familiepark og bare det å nyte tiden og dagene sammen. Det er ingen lek og bli storesøster så jeg er glad vi fikk denne "tilvenningen" sammen.


//Reklame

Jeg må også legge ved bilder av vår nye vogn fra Emmaljunga. Jeg er så heldig å ha blitt valgt som ambassadør for dette merket. Jeg kjøpte også Emmaljunga vogn til Fiona for fire år siden, og har vært så utrolig fornøyd. Modellen jeg valgte denne gangen heter Emmaljunga NXT90 eco beige. Den er beige med sort understell og gull detaljer - love it! Og så utrolig nett, god å trille, og lett å ta delene av og på. Jeg valgte også et ståbrett som kan lett festes på slik at storesøster kan stå på mens jeg triller vognen. Det var jo så stas - Fiona digget det. Så nå skal mor få mosjonert til og fra barnehagen med begge jentene på vogna.


I august avslører jeg et nytt samarbeid jeg har på gang, og det gleder jeg meg til å vise dere. Jeg er også forsinket med malingen som skulle skje på kjøkkenet (ble litt mye som skjedde på slutten av svangerskapet og litt tidligere fødsel enn planlagt)- men det kommer snart. Så det er mange ting jeg gleder meg til å dele med dere fremover.


Håper dere har en fantastisk sommer - til både deg som har ferie eller har startet i jobb.


Takk for at du titter innom,


Sommerklem fra meg



147 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
Innlegg: Blog2_Post
bottom of page