top of page
Søk
  • Forfatterens bildeHenriettewo

Hei vår og byggeplaner!

God søndag


Endelig kan jeg dele med dere hvilke planer vi har for våren og sommeren.

Arkitektens tegninger ble godkjent, og søknaden hos kommunen godkjent.


Det hele startet med.... at vi ønsket og endre litt på uteområdet. Noe vi har tenkt på en god stund da vi ikke får utnyttet uterommet og arealet slik vi ønsker.


Jeg har vært såpass usikker at ifjor meldte jeg oss på Tid for hage i desperasjon. Glad er jeg jo nå for at det ikke ble oss, haha. For planene har jo endret seg litt siden da. Vi så for oss en pergola -utekjøkken og tydeligere soner. Men det ene tok det andre... og vi leide inn en arkitekt som endte med å tegne opp en fullisolert utestue på drøye 40 kvm. Fra pergola til egen hytte i hagen der altså.



Men det blir såå bra! Det blir fire meter med skyvedør/vinduer som binder ute og inne sammen. Slik at vi kan åpne opp og få en naturlig tilknytning til veranda, hage og grill.


Inne i utestue skal det være spisestue, sofasone med tv, og en liten kjøkkenkrok. Et sted vi kommer til å få masse glede av, store som små. Nå og i fremtiden.


Jeg tenkte å dele mitt moodboard med dere, og blir så klart kjempeglad for tilbakemeldinger, tips og anbefalinger. Vi skal bruke mye vi har fra før, som sofa, spisebord, spisestoler, stuebord og gulvteppe. Men noen valg må alikevel ta, og vi skal tilføre farger via et maleri/bilde så hyl ut om du vet om noen som er flinke på det!

Vegger og tak skal males, ingenting skal være hvitt. Men jeg holder meg på den lyse kuløren, og fargene jeg trives best med som vi har mye av inne i huset. Utestuen skal stå i stil til huset, vi skal ha samme kledning, og samme skråvinkel som inngangspartiet til huset.





Så om du har noen gode tips til hva man ikke kan "klare seg uten" i en utestue, eller lure løsninger, fine farger til vegg/tak eller noe annet så hyl ut! Gravmaskinen melder sin ankomst i mai så nå skal vi snart fjerne levegg og flytte hekk så det er klart til det setter igang. Håper du vil henge med <3


Ønsker deg en fortsatt fin søndag,


Klem fra H



 

398 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
Innlegg: Blog2_Post
bottom of page