top of page
Søk
  • Forfatterens bildeHenriettewo

Oss to, vi tre, alle fire..

[I samarbeid med Inzpero - koden HW30 gir deg 30% på bilder og fotografier]


Inzpero tilbyr Skandinavisk kunst av skandinaviske kunstnere

Tanken bak Inzpero er enkel – det er utrolig mange dyktige uoppdagede kunstnere der ute og samtidig er det veldig mange som ønsker noe fint og unikt på veggen uten at det blir for dyrt. Inzpero plukker ut de mest spennende og talentfulle kunstnere, de digitaliserer og tilgjengeliggjør kunsten for deg og vips så har du et unikt uttrykk hjemme.


Inzpero er opptatt av å gi kunsten en plattform der kunstnerne får vist seg frem og fortalt sin historie. Veldig mange er på utkikk etter lokal kunst og setter ekstra pris på å kjenne avsender og opprinnelse til det en har på veggen.

Jeg har i samarbeid med Inzpero fått opp tre kunstverk fra Evy Bolseth Gjørsvik. Kunstverkene heter "Kysset", "Mor, far, barn" og "Kommunikasjon".

Det jeg liker så godt er at du kan lese om kunstnerens opprinnelse og teknikker, men også dere tanke bak kunstverkene. Som kunstneren Evy Bolseth Gjørsvik skriver så ønsker hun at hennes kunst vil berøre kjøperen til ettertanke.

Jeg valgte disse kunstverkene da jeg synes de representerer min og vår historie så godt. Og jeg liker så godt uttrykket i kunstverkene. De er enkle, men gir allikevel så mye. Og tankene og minnene jeg får når jeg ser dem.. ja det kan du lese om nedenfor.


Vår historie

Det var en gang to bestevenner. De hadde hengt sammen - noen ganger ofte, noen ganger mer sjeldent. De var alltid der om de trengte hverandre, og hadde årlige julebord og lange telefonsamtaler. Så ble de litt eldre, startet på videregående og fikk hver sine liv. De fikk ikke sett hverandre så ofte lenger, men vennskapet var der alltid. Det var omtanken, og vennligheten også. Nesten ti år gikk, disse bestevennene som opplevde mye av det livet bydde på, på hver sin kant. Før de plutselig fikk øynene for hverandre. De latterkrampene de hadde sammen, ble plutselig så viktige. Den interne humoren, den ble plutselig ikke til å klare seg uten. Ti år etter de ble venner, så bestemte de seg for å bli kjærester.

Ikke uten humpler i veien. Det å skulle å gå fra kompis, venner, tull og tøys - til kjærester, bli seriøse, respektere hverandre på en annen måte.

Men du og jeg - vi fant ut av det. Sakte men sikkert.


Jeg fullførte høyskolen og mastergraden, og flyttet etter deg til hovedstaden. Der skapte vi et liv sammen, du og jeg. Vi kjøpte leilighet, jobbet, spiste god mat, trente, fikk oss nye venner og hadde alt vi trengte. Til vi skjønte vi ønsket noe mer, og mer ble det. Sommeren 2015 så kom verdens vakreste gave, og to ble til tre. Fy søren og rå vi var! Oss tre og Oslo livet.. Vi satt pris på det, hver dag. Men savnet var der, til å komme nærmere familien, og behovet for litt større plass og kanskje finne ut av hvor vi skulle virkelig bosette oss.


Så fant vi (les: jeg) drømmehuset. Herremin for en drøm det var. Midt i sommerferien og hytteturen så bestilte jeg en privat visning. Fargene, størrelsen, romløsningene, hage og beliggenheten. Jeg var solgt, og det ble huset og. Vi kjøpte det. Uten å tenke på leiligheten vi skulle selge, så bare gjorde vi det. Og min kjære, du støttet meg som du alltid gjør.

Vi kjøpte, solgte, og flyttet på bare noen uker. Og der var vi. Familien bare et steinkast unna, ny barnehage, ny jobb, nytt nettverk. Det føltes godt. (Selvom en bit av oss alltid vil være i den nydelige leiligheten i Oslo, der to ble til tre.)


Så var det vi tre, og det var mer enn hva vi kunne drømme om. Men drømmen var der, om en baby bror eller søster. Rommet var klart, og det var vi og(?) .

Og sommeren 2019 kom vår nydelige lillesøster. Tenk hun nærmer seg ett (!!) år. Det er ikke til å tro. To friske, gode, fantastiske barn - og vi kunne ikke vært mer heldig.


Så her er vi.. snart 20 år etter vi ble venner. Første året på ungdomsskolen så ble jeg venn med en kul gutt som jeg skulle bli bestevenn med. Som skulle bli kjæresten min, og som jeg skulle få to barn og skape en familie med. Herregud.. tårene triller mens jeg skriver dette. Hvordan er det mulig.. Hjertet eksploderer av takknemlighet, stolthet og kjærlighet.


Takk for at du tok deg tid til å lese denne historien. Og det er nettopp disse historiene kunst kan få deg til å tenke på. Jeg anbefaler deg å ta en titt på Inzpero for å bli inspirert av alle flotte kunstnere og kunstverk - og kanskje du finner noe helt spesielt du kan ha på veggen din? Men koden "HW30" får du 30% på ditt kjøp av kunstverk (bilder og fotografier) hos Inzpero.


Takk for tiden din, og god søndag.


Klem fra Henriette



121 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
Innlegg: Blog2_Post

Abonneringsskjema

Takk for innsendingen din!

©2019 by www.henriettewo.no. Proudly created with Wix.com

bottom of page